21. dubna 2015

Bambucké máslo

aneb Maminka má vždycky nejlepší objevy

Jak si užíváte krásného dne? Já jsem byla s milým na takovém menším výletě a hlavně na zmrzlině! Jsem totiž forma života závislá na cukru, takže musím pravidelně doplňovat.

Dneska bych vám chtěla povědět o jedné z nejlepších věcí na světě - o bambuckém másle. Asi ho znáte jako součást krémů nebo odličovacích balzámů, ale samotné, samotné stojí za to podle mě úplně nejvíc.

Jako na spoustu skvělých věcí mě na něj přivedla moje maminka, když jednou, může to být klidně i 10 let, přinesla domů skleněnou dózičku s podivnou bílou věcí vevnitř. V zimě jsme si s tím všichni mazali nosy a rty, aby se nám z rýmy neloupaly. A světe div se, neloupaly se. Od té doby jsme s bambuckým máslem kámoši na celý život.

zdroj

Bambucké máslo se vyrábí z ořechů Máslovníku afrického (který roste v Africe a tam ho považují dokonce za strom posvátný) a v kosmetice ho potkáte pod názvem Butyrospermum parkii nebo Karité. Bambucké máslo vypadá...vlastně skoro jako normální máslo, jen je za pokojové teploty mnohem tužší, ale v ruce (nebo na sluníčku) rychle roztává. Má takovou docela typickou vůni (někdo by řekl že smrad, já z toho nějaké ty ořechy ale prostě cítím), kterou ale asi takhle slovy nedokážu pořádně popsat. Mělo by chránit pokožku před nepříznivými vlivy prostředí, regenerovat a hydratovat a zpomalovat proces stárnutí. Má také protizánětlivé a hojivé účinky.

zdroj
Tolik teorie. Za sebe můžu potvrdit ony protizánětlivé a hojivé (skoro až zázračné) účinky. Mažu ho na všechno. Na strupy po pupínkách, spáleniny, jizvy nebo puchýře od bot. Normálně se mi všechno hojí dost pomalu, ale když na to fakt pamatuju a poctivě mažu, dokážu dobu hojení stáhnout klidně i na polovinu. A to už za to stojí.

Používám ho taky jako obličejový krém na noc. Většinou tehdy, když si na ksichtík naplácám nějakou masku, která ho trochu vysuší. To se pak bojím, že s obyčejným krémem budu druhý den šupinkovatá (protože můj obličej je občas docela šmejd), ale bambucký kámoš mě vždycky zachrání. Zprvu jsem se bála, že budu mastná, přeci jen je to máslo a moje pokožka má k suché blízko právě jen po těch maskách (jílových, co bych čekala...). Vůbec ne. Přes noc se krásně vsákne, vykoná svou zázračnou stromovou magii a ráno mám tvářičky jako dětskou prdelku. Používala jsem ho takhle dokonce i během pubertální mastné pupínkové pohromy a fungoval skvěle i tehdy. Takže na mastňáky i na sušenky :)

A to nejlepší? Mají ho i v obyčejné drogerii (DM, bioKarité od Saloosu asi za stovku). Já mám dvě. právě to Saloosácké a pak takovou lahůdku od Botanicusu v krásné skleněné krabičce, které si tak trochu hýčkám :)



Zkusili jste někdy obyčejné bambucké máslo? A co na něj říkáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za krásný komentář!